سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استانداردهای یونولیت و فوم در تولید یونولیت استاندارد

استانداردهای یونولیت و فوم در تولید یونولیت استاندارد بایستی مورد توجه قرار بگیرند تا یونولیت تولیدی، موردتأیید کارشناسان باشد.

یونولیت در سال 1839 از سوی دانشمندی به اسم ادوارد سیمون کشف گردید. ادوارد با همکاری دوست خود متوجه شد که یونولیت در واقع نوعی پلیمر از استایرن می باشد که می تواند کارایی های زیادی داشته باشد.

تولید استاندارد یونولیت

پس از آنکه زمان زیادی از کشف یونولیت گذشت، این ماده مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفت تا به صورت انبوه تولید شود. استانداردهای یونولیت و فوم بسیار مهم هستند. پروسه ساخت یونولیت استاندارد برای نخستین بار در سال 1965 پیاده سازی شد. این فرآیند برای نخستین بار در ایالت میشیگان آمریکا صورت گرفت.

یونولیت های استانداردی که در این کارخانه تولید شد، به اندازه 5 الی 9.5 متر ضخامت داشتند. قطعاً از نظر شما، این ضخامت بسیار بالا است. هنگامی که این بلوک ها از کارخانه خارج می شدند، در محل مصرف در ابعاد و اندازه های دیگر برش می خوردند تا برای آن کاربرد مناسب باشند. قطعاً تمامی کاربردها به استفاده از یونولیتی با این ابعاد بالا نیاز ندارند.

روند تولید بر اساس استانداردهای یونولیت و فوم

اگر استانداردهای یونولیت به درستی مورد توجه قرار نگیرند، یونولیت تولیدی فاقد ویژگی های لازم خواهد بود و نمی تواند تولیدکنندگان و صنعتگران را راضی کند. توجه به استانداردها سبب می شود که یونولیت های تولیدی مطابق با یونولیت های درجه یک خارجی باشد و چیزی کمتر از آن نداشته باشد.

مواد اولیه تولید یونولیت در کارخانه به یک پروسه سه مرحله ای وارد می شود تا پس از پشت سر گذاشتن فازهای پیش انبساط، تثبیت و شکل دهی به یونولیت تولیدی موردنظر تبدیل شود. ذرات پلی استایرن در ماشین آلات خاص مانند اکسپندر به حجمی به اندازه 25 الی 45 برابر حجم اولیه خود می رسند.

این مواد سرانجام به بلوک های مادر یونولیت تبدیل می شوند و به شکل های مختلفی برش می خوردند. هر یک از انواع یونولیت ممکن است با مشخصات کمی و تراکم گوناگونی تولید شود تا برای استفاده های مختلف، مناسب باشد.

برخی از استانداردهای یونولیت و فوم

استانداردهای زیادی برای تولید یونولیت از سوی تولیدکنندگان مورد توجه قرار می گیرند. استاندارد مواد اولیه SRM ، یکی از این استانداردها می باشد. درجه استاندارد مواد اولیه به طور اختصاری SRM می باشد که از سوی مؤسسه ملی استاندارد و تکنولوژی طراحی و پایه گذاری شده است. در این استانداردها، مواد اولیه پایداری برای ساخت یونولیت مورد استفاده قرار می گیرند. پروسه ها و تست ها به همراه معادلات وهمه ضوابط این حوزه گردآوری گردیده اند. SRM 1453 ، دستورالعملی برای کارخانه هایی است که قصد تولید یونولیت باکیفیت و مرغوب را دارند.

دیگر استانداردهای یونولیت و فوم شامل استانداردهای فنی می باشند. بلوک های یونولیتی زمانی موردتأیید مهندسان ساختمانی خواهند بود که همه استانداردها از جمله پایداری در مقابل آتش، رواداری ابعادی، استحکام در مقابل فشار و ضربه و ... در ساخت آن لحاظ شده باشند. الزامات ایمنی و الزامات مکانیکی بسیار مهم هستند و بایستی از سوی تولیدکنندگان مورد توجه قرار بگیرد تا یونولیت تولیدی برای استفاده در هر حوزه ای، تأییدیه های لازم را بگیرد.

استفاده از یونولیت‌ها و فوم‌های ساختمانی و مزایای آن

یونولیت و فوم های ساختمانی می توانند جایگزین بسیار خوبی برای برخی از مصالح ساختمانی باشند. توجه به استانداردهای یونولیت و فوم سبب می شود که یونولیت تولیدی برای ساختمان سازی قابل استفاده باشد و استفاده از آن با مزایای بسیار زیادی همراه باشد. مزایای مهم استفاده از این محصول در ساختمان سازی شامل کاهش وزن سازه ها، کاهش هزینه ها، افزایش سرعت اجرای کار و پیشرفت چشمگیر پروژه می باشد. به منظور دستیابی به این مزایا باید توجه شود که یونولیت دارای کیفیت و استانداردهای لازم باشد. چنین یونولیتی را می توان از مجموعه ایران ورق خریداری نمود.